Silvestr s Okwaho

29. 12. 2007 - 1. 1. 2008

Na Bobří hrad u Sklenského rybníka, kde jsme chtěli společně strávit několik volných dní a počkat na nový rok, jsme se trousili v malých, nenápadných skupinkách. Nejdříve předsunutá hlídka z Drum Bunu & Co - Klára, Okeya, Sova a Kyselina. Pak hlavní voj Drum Bunu "a hosté" - Awačin, Olowan, Wičanhpi, Olowanteča, Anpao, Rytíř, Jerry a Wanigiska spolu s motohlídkou Lasík a Medvěd. Odpoledne přijelo Okwaho (Hočhóka a Ája s Kubou a Kačou, Fram). Za tmy dorazil zásobovací vůz s Tobym a Nikou. V dalších dnech ještě dobloudil potulný umělec Hošna s Lili a nezávisle na nich Olča a nezávisle na ní Ginger a Alča. Není vyloučeno, že jsem na někoho nezapomněl, protože situace ve srubu byla místy značně nepřehledná.

Předsunutá hlídka v nultý den podnikla základní průzkum okolí. Jinak jsme, ostatně jako i další dny, hodně bruslili, protože Sklenský rybník byl nádherně zamrzlý. V sobotu se na nás přišla podívat Wallowa, která tábořila na Malém Waldenu. V neděli přijel sportovní klub JePaPa - Jestřábi z Tuchlovic a vyzval nás na první sklenské mistrovství v curlingu (obsáhlejší článek na anglické Wikipedii). JePapa přivezli "kameny" (dřevěné, ale ve skutečném curlingu se používají žulové) a barvami vytyčili hřiště - včetně cílové plochy (v curlingu "house"). Vytvořili jsme čtyři družstva - Jepapa, Okwaho, Drum Bun, "A hosté". Po chvilce jsme se naučili kameny umisťovat žádaným směrem a tak se občas souboje stávaly velmi napínavými. Nakonec však zvítězil Drum Bun, druzí byli s JePapa, třetí A hosté a čtvrtí Okwaho. O vítězství ale až tak nešlo, byla to super zábava!

V neděli večer se konal sněm kmene Okwaho, na který jsme my ostatní byli pozváni. Předem mohu říci, že sněm byl moc hezký. Po úvodních zprávách náčelníka Hočhóky, ohnivce Hočhóky, hospodáře Hočhóky ("v pokladně máme 4 tisíce plus mínus 6,5 tisíce") a písmáka v zastoupení Hočhóky došlo na představení hostů. Drum Bun tím zároveň představil své letošní PF, Tussilago nám dokázalo, že je opravdu rodinný - dětský kmen. Na konec sněmu došlo na udílení činů a dokonce i udílení stupňů (Fram - Stopař) a pasování (Hočhóka - Orlí Sagamor).

Na silvestrovské pondělí jsme se vydali na výlet - navštívili jsme Wallovu, tábořící na Malém Waldenu v dlouhém domě "Long house" vyrobeném ze čtyř týpí. Zrovna roztápěli initi a zároveň souboj v curlingu. Část z nás zůstala na návštěvě a část se vydala na další část výletu do Křižanova do cukrárny. Pravda, cukrárna byla zavřená, ale zasněžená příroda nám byla dostatečnou odměnou. A restaurace taky. Po zrestaurování jsme šli na vlak a ze Skleného za tmy zpět na srub.

Na silvestrovský večer se stoly jen prohýbaly a prohýbaly se ještě druhý den, protože všechno sníst jsme prostě nedokázali, ačkoliv někteří bojovali až do tří do rána. Nový rok jsme přivítali na ledě rybníka a prskavkami jsme do vzduchu psali svá přání.

Přesto se hned druhý den zdálo, že nový rok zatím nepřinesl nic moc dobrého - čekal nás úklid, balení, loučení a opouštění místa i lidí, s kterými nám bylo tak dobře... Ještě, že jsme si předtím stihli užít sluníčka a třpytícího sněhu na rybníce, eskymácké honičky na bruslích, a že máme před sebou další akce, kde se zase potkáme.